Stefans filmtips

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Stefan Hansson - 26 oktober 2011 10:56

I senaste programmet av Aftonbladet Film så diskuterades det remakes och stöld från andra filmer. En film som det kommenterades om är action mästerregissören Michael Bay's film TRANFORMERS 3 - Dark side of the moon. Det finns en sen som är en kopia av en annan scen från hans film THE ISLAND. Har sett båda filmerna men tänkte aldrig på det när jag såg filmen. Är det här verkligen stöld? Nja. knappast han har ju faktiskt bara lånat från sig själv. Detta visar hur bra actionscener han gör :) och kan helt enkelt använda dom igen. Okej, med hjälp av datorer så kan man ju "ljuga" om allt. Jag tycker i alla fall att resultatet blir bra och han har ju faktiskt aldrig stulit scenerna av någon annan än sig själv. Rätt eller fel vad tycker du?



//Stefan

Av Stefan Hansson - 26 oktober 2011 08:14


Snart så släpps Cameron Diaz senaste komedi på Blu-ray och DVD. "BAD TEACHER" handlar om Elizabeth som är en udda och annorlunda lärare som svär och är generellt ointresserad av sina elever. Just när hon är i planeringsstadiet att gifta sig rikt blir hon dumpad och måste tillbaka till yrket som lärare. Istället för att lära barnen det dom ska lära sig om så matar hon dom med filmer istället. En dag får hon en ny kollega på skolan. Han är snygg och förmögen men har fortfarande inte kommit över sin storbystade ex-flickvän. För att vinna över honom till sig så bestämmer sig Elizabeth för att göra en bröstförstoring, men till det behövs ju pengar. Enda sättet hon kan få ihop dessa är genom fult spel och att vinna tävlingen där hennes elever är bäst....


Men är det här en rolig film då? Nej det kan jag faktiskt inte påstå. Även om det ska vara en svartkomedi eller nåt och att Cameron är en bra komediskådis så tycker jag att den funkar inte. Visst skrattar man ibland men den står still alldeles för mycket. Däremot tycker jag att Justin Timberlake som spelar hennes kärleksintresse och nya läraren är riktigt kul. Det är han som gör att betyget på filmen höjs. Betyget på BAD TEACHER blir av fem möjliga:


    


//Stefan

Av Stefan Hansson - 26 oktober 2011 08:09

Varför ska det vara så svårt att hitta rena filmsidor som ger tips om filmer? Du ska kunna hitta både bra och dåliga. Tänkte då att varför inte prova själv? Så här kommer Stefans filmtips.

Älskar att se på film. Okej det är inte det enda jag gör men jag hoppas kunna se på tillräckligt med film för att dela med mig av vad jag tycker. Så håll ögonen öppna för här ska filmtipsen komma. :)


//Stefan

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards