Stefans filmtips

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

SEAN BANAN - INUTI SEANFRIKA

Av Stefan Hansson - 18 juni 2012 14:15

 

Sean Banan drar till Afrika, världens skönaste land. Han tar med sig schlagerdivan Kikki Danielsson aka Kikki Dee för att spela in den fetaste musikvideon någonsin. Det som skulle bli superenkelt blev istället en kaotisk roadmovie med båtjakter, vilda djur och en massa udda möten. En böjd svensk komedi.


Sean Banan har spelat in en duett med Kikki Danielsson, och i vanlig ordning ska det göras en musikvideo. Men eftersom budgeten är för liten investerar Sean rubbet hos en mystisk affärsman. Sean & Kikki flyger till Afrika för att spela in den fetaste videon någonsin. Våra hjältar får dock genast problem eftersom affärsmannen tycks ha gått upp i rök. De slår följe med en smågalen f.d svensk ambassadör och efter en fartfylld jakt genom Afrika, full av udda möten och overkliga äventyr får de till slut tag på honom.

Han vägrar ge tillbaka Seans pengar. Sean deppar men Kikki peppar, och efter ett antal bil- och båtjakter lyckas de ta tillbaka pengarna.


Antingen så är det jag som har dålig humor eller så har kritikerna ingen humor alls. Att barnen gillar Sean Banan det har jag fattat. Åh ja jag gillar nog hans humor lite grann jag med. 


Ungarna ville se filmen i helgen och tillsammans med frugan satte vi oss och kollade på filmen. Jag måste nog säga att jag blev ändå liiiiiiite positivt överraskad, för så dålig är den inte. Jag har sett sämre. För mig så känns ibland Sean Banan som Ronny och Ragge som en annan föll för på 90-talet. Men R och R är bättre men ändå samma typ av "buskis"humor om man kan kalla det för det. Visst någon större filmskådis eller stjärna är han ju inte men rolig ändå liksom. Man drar allt på läpparn på när man ser honom lite granna ändå.


 I SEANFRIKA så har han ju inte fått några större skådisar med sig utan det är ju en schlagerstjärna som verkligen bjuder på sig själv, Kikki Danielsson och en av 90 talets största? Eurodiscostjärnor, Dr Alban. Till ensemblen kommer också Johannes Brost allas vår Joker från tv-serien REDERIET. Alla dessa tre tillsammman med Sean Banan bjuder verkligen på sig själva och sitt artisteri. Jag blir imponerad av Kikki att trots hon gått upp ett par kilo ändå spelar den schalagerdrottning som hon än gång var och Alban ja HAN driver verkligen med sig själv om att han tjänat pengar på sin musik. Gråast i gänget är Brost som inte tillför något större utan gör samma typ av roll som han alltid nästan har gjort, fast ibland blir hans kommentarer lite för rasistiska, tycker jag. Men som tur är vänds snart hans figur till det bättre och ställer upp för dom fattiga sydafrikanerna som tvingas bo på soptippen. 


För mig så funkar den den lilla stunden som filmen varar, 1 timme och 10 minuter, och längre behöver filmen inte vara man fattar snart galoppen och kan lista ut hur den ska sluta. Kanske inte en film jag kommer se två gånger även om barnen redan sett den flera gånger så tycker jag ändå att den är lite småtrevlig. Därför mina kära läsare kommer jag att ge filmen en tvåa av fem möjliga popcornburkar. Fel kanske men jag tycker att det är lite roligt. Åh barnen era kommer att gilla den det är ju änna den ålderskategorin den är gjord för så ta er tid att sitta ner med dom i soffan och kolla in SEAN BANAN - INUTI SEANFRIKA. Lite kommer du nog skratta, fast det är klart gillar man inte tråkig och lite prutt humor som jag så... :) Det är som någon skrev någonstans. En svensk Borat.




 


//Stefan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 14:15

  Dem härliga gula figurerna som kallas Minioner, från DUMMA MIG filmerna, har i år en egen film där vi får lära känna dem innan de blev Gru:s egna små medhjälpare. Populärare än någonsin har man även gjort små kortfilmer med dessa killar, främs...

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 13:22

  Vem älskar inte den ekollon jagande ekorren Scrat från ICE AGE filmerna? Nu är han tillbaka i en ny kortfilm där han fortsätter sitt mödosamma jobb med att försöka behålla sitt ekollon. Denna gången leder hans otur hela vägen ut i rymden.   ...

Av Stefan Hansson - 25 juni 2015 10:00

 KINGSMAN - The Secret Service -   Producerad år: 2014   Genre: Action / Spänning   Rekommenderas från: 15 år   Speltid: 129 min   Regi: Matthew Vaughn   I rollerna: Colin Firth, Samuel L Jackson Michael Caine, Mark Stro...

Av Stefan Hansson - 18 maj 2015 08:30


Johan Falk bestämmer sig för att följa med en död maffiaboss hustru till Lettland för att på plats försöka lösa en gåta som gäckat honom i tre år. I en stuga utanför Riga görs ett fynd som chockar både Johan Falk och göteborgspolisens specialenhet...

Av Stefan Hansson - 12 februari 2015 11:15

  Många har väntat på uppföljaren till förra Bond-filmen, SKYFALL, och nu är den igång för fulla muggar. Idag släpptes videomaterial från inspelningarna av filmen som har namnet SPECTRE. Det vi får se här är från en av biljakterna som kommer fin...

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards