Stefans filmtips

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Stefan Hansson - 19 maj 2012 13:28


Världens dödligaste CIA-agenter, FDR och Tuck, är oskiljaktiga partners och bästa vänner tills de faller för samma kvinna, Lauren. Medan hon försöker välja mellan dem - med hjälp av fräcka kompisen Trish - startar kilarna ett episkt krig i kampen om Lauren.


Efter att tidigare ha lyckats besegra hela fiendenationer, ställs deras ojämförliga kompetens och oändliga utbud av högteknologiska prylar inför det största provet, varandra. - Må bäste spion vinna!


Regissören bakom nyinspelningarna av CHARLIES ÄNGLAR och TERMINATOR SALVATION, McG är tillbaka med en ny actionspeckad film. Ja eller är den det? Faktum är att jag tycker trailern nog är mer explosiv än själva filmen. Det är nog därför som jag hade lite för höga förhoppningar om den här filmen. Visst finns det action men inte lika mycket som jag är van vid när det gäller McG. I rollerna som agenterna FDR och Tuck ser vi Chris Pine från nyinspelningen av STAR TREK och den suveräna actionfilmen UNSTOPPABLE, och som Tuck har vi engelsmannen Tom Hardy som vi såg senast i bl.a INCEPTION och TINKER TAILOR SOILDER SPY, och är dessutom snart aktuell som Batmans fiende Bane i kommande DARK KNIGHT RISES. Dessa två fungerar bra tillsammans fast här vinner Tom Hardy som skådis. Chris Pine känns träig och tråkig, inte lika matcho som Tom.


I den kvinnliga huvudrollen har vi den underbart vackra och sköna oscarsbelönade Reese Witherspoon, som vann den för sin roll som June Carter Cash i filmen WALK THE LINE, om Countrylegenden Johnny Cash's liv. Hon är lika bra som alltid, jag gillar henne och det är inte många kvinnliga skådisar som har en sån skönhet och utstrålning som hon har. Så japp hon lyfter hela filmen. Ska väl erkännas att det var därför jag såg filmen.


THIS MEANS WAR är en alldaglig action som egentligen inte är något nytt. Den känns lite förutsägbar och ibland så stannar filmen upp och tappar tempo för att sen komma igång igen. Så McG har inte tagit med sig det från CHARLIES ÄNGLAR som var mycket mera action i. Men visst är den okej, det är en film som fungerar i soffan en regnig kväll om man inte har så mycket annat att se på. Om man nu inte bara vill se den just för ms Witherspoon.


Kände mig lite besviken av filmen och hade väntat mig mer av den men dom sista 20 minuterna i filmen så lyfter den rejält och tar fart även om jag i det här fallet tycker att skurken gör konstiga kidnappningar och är bara med en liten del av filmen då det är deras egentliga uppdrag, men när dom misslyckas med att ta fast honom och dödar fel kompisar till skurken ja då är det lätt att lista ut att Lauren är den som står närmast att använda som vapen för att komma åt och döda FDR och Tuck. Men som vanligt så dör skuken och den rätte prinsen får sin prinsessa och "förloraren" hittar tillbaka till sin gamla kärlek och familj när sanningen om deras liv som agenter kommer fram.


Så den är som sagt väldigt förutsägbar men sevärd än då. Av fem möjliga popcornburkar så ger jag THIS MEANS WAR en trea i betyg. Och den sista burken är till Resee som höjer filmen rejält. Både med skönhet och skådespeleri.


 

//Stefan


Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards