Stefans filmtips

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Stefan Hansson - 16 november 2011 13:38

Då har äntligen film nummer 11 i om göteborgspolisen Irene Huss släppts på Blu-ray/DVD.


Denna gången blir hon och hennes familj personligt oanat indragen med den undre världen i Göteborg.


En man hittas avrättad i hamnen. Huss och hennes team sätts på fallet och allt pekar på en uppgörelse kopplat till en kriminell mcliga. Men så småningom inser Irene att fallet har en personlig koppling. Efter ett bombdåd hamnar plötsligt Irene i en utpressningshärva där ingen går säker - allra minst hennes familj. Polis och åklagare står maktlösa mot de kriminella gängen och Irene blir till slut tvungen att ta saken i egna händer…


Återigen har man i denna omgången av Irene Huss lyckats att göra en spännande och bra kriminal/actionfilm om Huss och hennes kollegor på Göteborgspolisen. I tidigare filmer i den nya omgången har det var mycket mörka historier och en hel del kopplat ihop med ungdomarnas värld. Man lämnar det i denna filmen men en viss koppling till den förra filmen finns genom Irenes mans krogpartner, Ola. Så hänger man med ordentligt i den förra filmen, TYSTNADENS CIRKEL, så hittar man snart en ah-upplevelse till vissa saker i den filmen som man får förklaring på här.


I SKYDD AV SKUGGORNA håller verkligen samma tempo som dom andra tidigare filmern som kommit i år. Jag satt i alla fall klistrad i soffan och njöt av spänningen och till er som tycker att det är dåliga skådisar, så kan jag säga att dom blir bättre och bättre med varje film som görs. Jag tycker verkligen att ni ska ta en och halvtimme någon kväll och se denna film. Jag blev inte besviken, tror inte att ni blir det heller. Så jag ser med glädje fram emot nästa film om Irene Huss och hennes kollegor som kommer i den 7 december, JAGAT VITTNE. Det är den sista i denna omgången av Huss men jag gissar på att det säkerligen kommer mer om henne i framtiden. Skulle böckerna hinna ta slut så gör dom säkert nya manus som är baserade på rollfigurerna, precis som man gjort med BECK och WALLANDER.


Av fem möjliga får IRENE HUSS - I SKYDD AV SKUGGORNA en stark


 


//Stefan

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards