Stefans filmtips

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Stefan Hansson - 17 oktober 2012 12:45


Det finns filmer som jag aldrig tröttnar och se på och det är riktigt bra actionfilmer med snabba bilar eller flyg och liknande. Att filmerna sen har ett soundtrack som är bra gör ju att filmen lyfter ännu mer. Ta TOP GUN eller DIRTY DANCING t. ex. båda dem filmerna gick som smör på biograferna och deras soundtrack blev båda bästsäljande album. Tyvärr tror jag aldrig att musiken till DAYS OF THUNDER sålde lika mycket som ovannämnda filmer men jag gillar skarpt musiken i filmen. DAYS OF THUNDER var det andra sammarbetet som den nu mera bortgångne regissören Tony Scott gjorde med Tom Cruise och båda deras filmer, TOP GUN och DAYS OF THUNDER tillhör mina absoluta favoritfilmer.


Den mest kända låten från filmen är "Show Me Heaven" med Maria Mckee men en av mina favoriter ur filmen är David Coverdale's (Whitesnake) låt "Last Note of Freedom" . I mina öron en grymt bra filmlåt. 


Vad tycker du? Lyssna och njut....



Vilken är din favoritlåt eller soundtrackalbum från filmens värld'?

Hör gärna av dig och dela med dig av dina favoriter.

//Stefan

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards