Stefans filmtips

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Stefan Hansson - 30 januari 2013 11:50


Det finns en film som jag har som absolut favorit kanske en oväntad sådan. MOULIN ROUGE av Baz Luhrmann. Ingen action  men den är en helt fantastisk film. Den har allt, snygg regi, bra skådisar, snygg scenografi m. m. Men framförallt har den ett underbart soundtrack.


Här finns speciellt en låt som verkligen står ut i mängden av låtarna i filmen. Det är Elton Johns låt "Your Song" som Ewan McGregor gör helt underbart bra. Får gåshud varje gång jag ser eller hör han sjunga den.


Både han och Nicole Kiman är helt underbara i filmen och gör grymt bra ifrån sig. Detta är en av dem bästa filmmusikalerna som jag sett och som alltid kommer vara en av min absoluta favoritfilmer.


Så om du nu mot förmodan inte skulle ha sett MOULIN ROUGE, så gör det. Kolla in fotot, lyssna på musiken, kolla in scenografin. Ja den är en av dem snyggaste filmerna som gjorts.


Luta er tillbaka och njut nu när Ewan McGregor levererar en grym version av "Your Song".


 


//Stefan

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards