Stefans filmtips

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

BRIDESMAIDS - Årets komedi???

Av Stefan Hansson - 2 januari 2012 11:24


Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän är förlovad måste hon bara tacka ja till rollen som Lillians brudtärna. Trots att hon är både pank och singel bluffar sig Annie genom både dyra och bisarra ritualer. Med bara en chans att få det rätt, kommer Annie att visa Lillian och hennes tärnor exakt hur långt någon är beredd att gå för någon man älskar.


Så har man sett 2011 års stora komedi, BRIDESMAIDS. Men var den verkligen så bra? Okej visst är det en tjejfilm men man måste ju ändå ha sett den om den fått titeln som bästa komedin förra året.


Huvudrollerna som vänninorna Annie och Lillian spelas av Kristen Wiig och Maya Rudolph båda två med komikerbakgrund i SNL gänget (SATURDAY NIGHT LIVE). Kristen som spelar Annie har även varit med och skrivit manuset till filmen.  Visst är den rolig. Då dessa töser är med i SNL så hade jag räknat med att det skulle vara riktigt bra. Men tyvärr alla som gillar BRIDESMAIDS så riktigt bra blir det inte. Visst har den humor och är väldigt rolig på sina håll och ja, det är defenitivt Kristen film, hon är RIKTIGT bra i filmen men i övrigt så är det en vanlig komedi. Inte att den är dålig utan bra. Men okej, kanske det är en film som är gjord just för tjejerna, speciellt dom som antingen har gift sig eller snart kommer gifta sig och då känner igen sig i filmen. Därför kanske jag som kille, även om jag ibland är en sucker för tjejfilmer, inte kan hålla med om att det här var 2011 års bästa komedi.


BRIDESMAIDS är ingen dålig film som sagt, men av mig blir betyget bra och filmen får av fem möjliga



En bra komedi men absolut inte 2011 års bästa komedi.



Så tycker du att jag har fel, du som sett filmen. Lämna gärna en kommentar om vad du tyckte och varför.


//Stefan

 
 
Ingen bild

Stefan

2 januari 2012 12:02

Tycker filmen var sevärd, men inte mycket mer. (Personligen tycker jag inte om filmer där man dra allt till det extrema, och i denna filmen var det nästan hela tiden).

Horrible Bosses är 2011 år bästa komedi!

 
Markus

Markus

3 januari 2012 18:14

Jag hade galet kul när jag såg Bridesmaids! Humorn är väldigt grabbig och vissa tjejer har mer balls än många killar som jag känner! 4 av 5

http://www.harduintesettden.se

 
Joy Malou Schubert

Joy Malou Schubert

24 augusti 2014 15:08

Jag totalälskar karaktärerna i denna film! De är fantastiska. Jag älskar samspelet mellan skådisarna och all humor. Det är verkligen en film i min smak! Jag har sett den 5 gånger så nu tycker jag att den är ganska dålig, haha men jag har sett sönder den. Mitt första intryck var dock fullpott :D Den kan dock vara lite väl tjejig och överdriven, när jag tänker efter. Men annars älskar jag filmen :D Den har en balans.

http://nicolinda.blogg.se

 
Joy Malou Schubert

Joy Malou Schubert

24 augusti 2014 15:10

När jag menar tjejig och överdriven tänker jag på scenerna när tjejerna bråkar.

http://nicolinda.blogg.se

 
Stefan

Stefan

25 augusti 2014 06:49

hehehe! Tack för din kommentar. Ja ser man sönder en film så blir den ju dålig till slut! ;) Jo då det är en bra och underhållande film fast inte det årets bästa komedifilm, då fanns det bättre. // Stefan

http://stefansfilmtips.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 14:15

  Dem härliga gula figurerna som kallas Minioner, från DUMMA MIG filmerna, har i år en egen film där vi får lära känna dem innan de blev Gru:s egna små medhjälpare. Populärare än någonsin har man även gjort små kortfilmer med dessa killar, främs...

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 13:22

  Vem älskar inte den ekollon jagande ekorren Scrat från ICE AGE filmerna? Nu är han tillbaka i en ny kortfilm där han fortsätter sitt mödosamma jobb med att försöka behålla sitt ekollon. Denna gången leder hans otur hela vägen ut i rymden.   ...

Av Stefan Hansson - 25 juni 2015 10:00

 KINGSMAN - The Secret Service -   Producerad år: 2014   Genre: Action / Spänning   Rekommenderas från: 15 år   Speltid: 129 min   Regi: Matthew Vaughn   I rollerna: Colin Firth, Samuel L Jackson Michael Caine, Mark Stro...

Av Stefan Hansson - 18 maj 2015 08:30


Johan Falk bestämmer sig för att följa med en död maffiaboss hustru till Lettland för att på plats försöka lösa en gåta som gäckat honom i tre år. I en stuga utanför Riga görs ett fynd som chockar både Johan Falk och göteborgspolisens specialenhet...

Av Stefan Hansson - 12 februari 2015 11:15

  Många har väntat på uppföljaren till förra Bond-filmen, SKYFALL, och nu är den igång för fulla muggar. Idag släpptes videomaterial från inspelningarna av filmen som har namnet SPECTRE. Det vi får se här är från en av biljakterna som kommer fin...

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards