Stefans filmtips

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

IN TIME

Av Stefan Hansson - 2 januari 2012 14:27

I en framtid där åldrande inte längre existerar har livslängd blivit en lyx och tid den främsta handelsvaran. De rika kan köpa sig till nästintill evigt liv medan de fattiga kämpar, stjäl och tigger sig till extra dagar, månader och år. I denna värld lever Will Salas på fattigdomsgränsen vilket innebär att varje dag kan vara hans sista. När han anklagas för mord tvingas han att fly och tillsammans med en ung kvinna försöker han rentvå sitt namn. Men tiden är inte på deras sida...


Tänk dig framtiden där alla ser ut som 25 år och där det var bestämt hur länge du skulle få leva men har chansen att leva länge om du kan vinna eller samla ihop tid och dagar att förlänga ditt liv.


Idén gillar jag. Så jag så faktiskt fram emot den här filmen och det var minsann ingen besvikelse. Men det kan vara lite rörigt att hänga med och fatta hur gamla folk egentligen är och. Men IN TIME är en bra action/Sci-fi rulle som kör på från början till start. Det blir man inte besviken över. Sen är filmen faktiskt riktigt bra och spännande. Precis så som jag vill att en film ska vara. Det ska hända något från ruta ett till sista rutan.


Att leka med tanken att vi i en framtid kommer ha begränsat med liv är samtidigt spännande som skrämmande. Tänk om det var så att du inte kunde bestömma själv över ditt liv? Visst kanske filmen är lite overklig men det är ju det som är lite av Sci-Fi genren. Men jag gillar temat och jag gillar filmen.


När jag ser IN TIME så inser jag hur bra Justin Timberlake egentligen är som skådespelare, med tanke på att han är sångare och dansare i botten och varit med i ett av världens bästa pojk-

band genom tiderna, tillsammans med BACKSTREET BOYS, N'SYNC. Tyvärr har jag inte sett så många filmer med just Justin men även i den senaste jag såg med honom, BAD TEACHER, som även finns recenserad här, så gav jag honom ett mycket bra betyg just som skådespelare. Forstätter han i den här stilen så kommer han lyckas väl och gå riktigt långt och jag tycker nog att man ska ta honom som en seriös skådespelare för han är bra i IN TIME och han får filmen att flyta framåt. Den kvinnliga huvudrollen i filmen görs av Amanda Seyfried som slog igenom stort i filmatiseringen av MAMMA MIA. Senast var var hon aktuell i bl. a. RED RIDING HOOD filmen om Rödluvan i en modern variant.


IN TIME, det är en rulle som jag tycker att ni inte ska missa för den är spännande och helt klart sevärd mycket tack vare Timberlake. Så av fem möjliga får IN TIME, tack vare Justin Timberlake:



 


//Stefan

 
 
Angelica

Angelica

2 januari 2012 15:58

Är det mycket kärleksbekymmer och dylikt eller den håller sig till ämnet? Tycker också själva handlingen låter himla intressant nämligen, men när huvudkaraktärerna är två objektivt attraktiva unga personer av olika kön så handlar det ofta om deras kemi mer än något annat.

http://plaj.blogg.se

 
Ingen bild

Stefan

3 januari 2012 06:55

Tycker att filmen håller sig absolut till ämnet. Det handlar om att överleva och slå ner mot dom som kan roffa åt sig tiden för att leva längre. Visst finns det kärlek i filmen men inte så det förstör den, snarare tvärtom. Ja, se den rekommenderar den varmt som sagt.

//Stefan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 14:15

  Dem härliga gula figurerna som kallas Minioner, från DUMMA MIG filmerna, har i år en egen film där vi får lära känna dem innan de blev Gru:s egna små medhjälpare. Populärare än någonsin har man även gjort små kortfilmer med dessa killar, främs...

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 13:22

  Vem älskar inte den ekollon jagande ekorren Scrat från ICE AGE filmerna? Nu är han tillbaka i en ny kortfilm där han fortsätter sitt mödosamma jobb med att försöka behålla sitt ekollon. Denna gången leder hans otur hela vägen ut i rymden.   ...

Av Stefan Hansson - 25 juni 2015 10:00

 KINGSMAN - The Secret Service -   Producerad år: 2014   Genre: Action / Spänning   Rekommenderas från: 15 år   Speltid: 129 min   Regi: Matthew Vaughn   I rollerna: Colin Firth, Samuel L Jackson Michael Caine, Mark Stro...

Av Stefan Hansson - 18 maj 2015 08:30


Johan Falk bestämmer sig för att följa med en död maffiaboss hustru till Lettland för att på plats försöka lösa en gåta som gäckat honom i tre år. I en stuga utanför Riga görs ett fynd som chockar både Johan Falk och göteborgspolisens specialenhet...

Av Stefan Hansson - 12 februari 2015 11:15

  Många har väntat på uppföljaren till förra Bond-filmen, SKYFALL, och nu är den igång för fulla muggar. Idag släpptes videomaterial från inspelningarna av filmen som har namnet SPECTRE. Det vi får se här är från en av biljakterna som kommer fin...

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards