Stefans filmtips

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

BATTLESHIP - av teamet bakom TRANSFORMERS.

Av Stefan Hansson - 10 augusti 2012 14:45


Hasbro, företaget bakom Transformers-filmerna, presenterar Battleship, ett storslaget actionäventyr som utspelar sig till havs, i luften och på land när vår planet tvingas kämpa för sin överlevnad mot en stark utomjordisk makt. Filmen är regisserad av Peter Berg (Hancock) och i huvudrollerna ser vi Taylor Kitsch, Alexander Skarsgård, Rihanna och Liam Neeson. Battleship innehåller dessutom några av de mest spektakulära specialeffekter och explosiva actionscener som någonsin skildrats på film!


Som jag har väntat på att få se BATTLESHIP. Jag missade den när den gick på biograferna. Om man säger så det här är väl inte den typen av filmer som går hem hos aftonbladets recensenter om man säger så men jag fullkomligt älskade den. 


Jag är en sucker för grymt bra specialeffekter i denna stilen som även TRANSFORMERS filmerna har. Jag kan inte säga varför men det är nog bara för att barnet inom mig kommer fram. TRANSFORMERS är mina absoluta favoriter i den här genren, och jag gillar dom alla tre även om tvåan enligt många är den sämsta. 

Det som var bra var att förväntningarna på BATTLESHIP var konstigt nog inte alls höga, utan en film som jag bara satte på i spelaren och såg. Det tog inte lång tid förräns jag kände "Wow! Det här gillar jag" Och det var med ett stort leende som jag hade i mitt ansikte när filmen var slut.   


Filmen har samma producenter som gjorde TRANSFORMERS och det är naturligtvis Hasbro som ligger bakom även denna. Filmen bygger på ett tv-spel med samma namn, och när filmer är gjorda på tv-spel brukar väl resultatet bli så där. Men så dålig är den inte. Inte i mina ögon i alla fall. 


Man kan klart och tydligt märka att det är samma team till BATTLESHIP som producerade TRANSFORMERS. Effekterna är snarlika och vissa ljud när dem utomjordiska varelserna anfaller låter väldigt likt dem i TF. Men det skiter jag i. Det är så snyggt va! Det var nog länge sen jag såg något så häftigt som detta. Ja, TRANSFORMERS 3 då. 


Filmen är regisserad av Peter Berg som även gjort bl. a. HANCOCK också det en film med bra effekter. Med i ensamblen av skådisar har vi Liam Neeson (Taken, Rob Roy), Alexander Skarsgård (True Blood, Hundtricket), Rihanna, hon sångerskan ni vet, och i huvudrollen som Alex Hopper ser vi Taylor Kitsch som vi såg senast i JOHN CARTER där han spelade just John Carter.


Rymdisarna har anfallitBATTLESHIP utspelar sig vid Hawaii där man ska till och göra en stor militärövning till sjöss med 13 andra länder när vi helt plötsligt, efter att fått nys om en annan planet som NASA försöker kontakta, blir anfallna av olika stora rymdskepp som störtar i havet utanför Hawaii. Det visar sig snart att dom är här för att ta över våran planet och försöka kontakta sina för att inleda ett stort anfall mot jorden. Men motståndet dem möter är tuffare än dom någonsin kunde anat. 


Det här är bara så grymt bra att ni inte vet förräns ni sett filmen. En annan sak jag gillar med den här typen av filmer, vilket vi kunnat se även i INDEPENDENCE DAY är amerikanernas underbara patriotism på film. Jävlar ta den som anfaller jorden och USA. Då slår vi tillbaka med allt vi har!!! Visst är det coolt! Det skulle aldrig kunnat hända i Sverige eller en svensk film, för då är vi... tja tyvärr rasistiska. Men jag gillar det! GO USA!!


Men jag antar att dom flesta som ska uppskatta sån här film måste nog gilla den här typen av film. Jag gör det och därför är det med glädje jag ger BATTLESHIP en fyra i betyg. En sån här film ska bara finnas med i en Blu-raysamling  hemma. Det kommer den göra i min tillsammans med TRANSFORMERS och IRON MAN bl. a.


 


KAMPEN OM JORDEN KAN BÖRJA!...



Ett hett tips om du kommer se filmen. Spola fram till efter eftertexterna... Det kommer mer...


//Stefan



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 14:15

  Dem härliga gula figurerna som kallas Minioner, från DUMMA MIG filmerna, har i år en egen film där vi får lära känna dem innan de blev Gru:s egna små medhjälpare. Populärare än någonsin har man även gjort små kortfilmer med dessa killar, främs...

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 13:22

  Vem älskar inte den ekollon jagande ekorren Scrat från ICE AGE filmerna? Nu är han tillbaka i en ny kortfilm där han fortsätter sitt mödosamma jobb med att försöka behålla sitt ekollon. Denna gången leder hans otur hela vägen ut i rymden.   ...

Av Stefan Hansson - 25 juni 2015 10:00

 KINGSMAN - The Secret Service -   Producerad år: 2014   Genre: Action / Spänning   Rekommenderas från: 15 år   Speltid: 129 min   Regi: Matthew Vaughn   I rollerna: Colin Firth, Samuel L Jackson Michael Caine, Mark Stro...

Av Stefan Hansson - 18 maj 2015 08:30


Johan Falk bestämmer sig för att följa med en död maffiaboss hustru till Lettland för att på plats försöka lösa en gåta som gäckat honom i tre år. I en stuga utanför Riga görs ett fynd som chockar både Johan Falk och göteborgspolisens specialenhet...

Av Stefan Hansson - 12 februari 2015 11:15

  Många har väntat på uppföljaren till förra Bond-filmen, SKYFALL, och nu är den igång för fulla muggar. Idag släpptes videomaterial från inspelningarna av filmen som har namnet SPECTRE. Det vi får se här är från en av biljakterna som kommer fin...

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards