Stefans filmtips

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

THOR: The Dark World

Av Stefan Hansson - 3 mars 2014 14:15


THOR: The Dark World


Producerad år: 2013


Genre: Action / Fantasy / Spänning


Speltid: 112 min


Rekommenderas från: 11 år


Regi: Alan Taylor


I rollerna: Chris Hemsworth, Nathalie Portman, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård

Renee Russo, Tom Hiddlestone, Idris Elba m. fl.


___________________________________________________________________


Ett urgammalt hot, äldre än själva kosmos, hotar att störta hela världen i mörker. För att rädda mänskligheten och sin älskade Jane Foster måste den mäktige Thor forma en allians med sin värsta fiende, hans bror Loke. Men det som är värt att slåss för kräver ibland de yttersta offren...


Asaguden Thor är tillbaka denna gången i sin "egen" film. Sist vi mötte honom var i THE AVENGERS då slogs dem bland annat emot Thors egen bror Loke och faktum är att denna filmen fortsätter efter dessa händelserna och Thor har tagit med sig Loke hem till Asgård och fänglsat honom för det han gjorde i New York i THE AVENGERS.


Även om jag dessutom var så där inställd till den första filmen om THOR så var jag tvungen att se även denna då jag sett dem andra i "serien" och hänger med hyfsat i händelser som hänger ihop under dem olika filmern. Men detta är inget bra. Det känns ointressant och mörkt och en tråkig story helt enkelt. Behållningen i filmen är tycker jag spelet mellan Loke och Thor.


Utan Tom Hiddlestone som Loke hade nog inte det här vart nåt att ha överhuvudtaget, Thorfilmenrna. Inte ens våran egen Stellan Skarsgård gör nåt bra i filmen utan passerar förbi mest som en udda bifigur till handlingen.


Första filmen hade bättre story och Kenneth Brannagh gjorde ett mycket bättre jobb och fick jobba med ett bättre manus. Jag har nog tyckt från första början att Thor är dem tråkigaste filmerna i hela filmserien och det gör inget om man missar dem tycker jag. Nä då tycker jag att alla tre IRON MAN filmerna var bättre även om 3 an är den svagaste i den serien. Favoriten av alla Avengers är fortfarande CAPTAIN AMERICA som har haft bäst av allt, manus, effekter, story och underhållning och skådisar. Så jag ser mycket fram emot att åter få se kaptenen av USA senare i år då han dyker upp i CAPTAIN AMERICA: The Winter Soldier. Hoppas att den blir en bättre uppföljare än THOR: The Dark World. Och som vanligt så slutar filmen med att vi kan vänta oss att Thor och hans hammare kommer dyka upp snart igen.


THOR: The Dark World klarar sig med två stycken fyllda popcornburkar men det är tack vare Loke och hans hyss som gör att den ens är värd att se. Så jobba på ett bättre manus och story till nästa Thorfilm så kanske den kan bli nåt annars vill jag ha en alldeles egen film om Loke för den killen är grym.


 

THOR: The Dark World finns ute nu på Blu-ray 3D, Blu-ray och DVD.

 


//Stefan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 14:15

  Dem härliga gula figurerna som kallas Minioner, från DUMMA MIG filmerna, har i år en egen film där vi får lära känna dem innan de blev Gru:s egna små medhjälpare. Populärare än någonsin har man även gjort små kortfilmer med dessa killar, främs...

Av Stefan Hansson - 3 december 2015 13:22

  Vem älskar inte den ekollon jagande ekorren Scrat från ICE AGE filmerna? Nu är han tillbaka i en ny kortfilm där han fortsätter sitt mödosamma jobb med att försöka behålla sitt ekollon. Denna gången leder hans otur hela vägen ut i rymden.   ...

Av Stefan Hansson - 25 juni 2015 10:00

 KINGSMAN - The Secret Service -   Producerad år: 2014   Genre: Action / Spänning   Rekommenderas från: 15 år   Speltid: 129 min   Regi: Matthew Vaughn   I rollerna: Colin Firth, Samuel L Jackson Michael Caine, Mark Stro...

Av Stefan Hansson - 18 maj 2015 08:30


Johan Falk bestämmer sig för att följa med en död maffiaboss hustru till Lettland för att på plats försöka lösa en gåta som gäckat honom i tre år. I en stuga utanför Riga görs ett fynd som chockar både Johan Falk och göteborgspolisens specialenhet...

Av Stefan Hansson - 12 februari 2015 11:15

  Många har väntat på uppföljaren till förra Bond-filmen, SKYFALL, och nu är den igång för fulla muggar. Idag släpptes videomaterial från inspelningarna av filmen som har namnet SPECTRE. Det vi får se här är från en av biljakterna som kommer fin...

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards