Stefans filmtips

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av Stefan Hansson - 22 januari 2014 11:00

  

Tidigare här på bloggen har jag nämnt att planerna har varit att man ska komma med ett gäng nya BECK-filmer. Och idag rapporterade MOVIEZINE.SE att dessa kommer att börja spelas in redan nu i februari.


8 stycken ny filmer är att vänta och vi kommer alla, självklart, att få se Peter Haber och Michael Persbrant som radar paret Martin Beck och Gunvald Larsson. Även Måns Nathanaelsson, Rebecka Hemse och Ingvar Hirdvall har också tackat jag till att reprisera sina roller i filmserien.


Först ut i registolen blir COCKPIT-regissören Mårten Klingberg som börjar seriens två första filmer. Till Moviezine berättar Mårten varför han valt att vara med och regissera nya filmer till serien:


"- Jag är intresserad av de bakomliggande orsakerna till varför människor begår allvarliga brott. Publiken ska inte bara ges möjlighet att engagera sig i våra hjältar, utan även i offer och förövare. Samtidigt är min ambition att bygga vidare på den unika kombinationen av humor och allvar som är Beck-seriens signum."


Sedan starten 1996 har det gjorts totalt 26 filmer i BECK serien med Haber som Martin Beck, och snart får vi alltså se åtta nya filmer till. Detta kommer göra att BECK är den största filmsviten inom den svensk film. Dock kommer ingen av dem nya filmerna att komma på bio, utan släpps direkt på DVD och VOD (Video on Demand). Detta enligt produktions bolaget Nordisk Film. Men som alltid kan vi även räkna med att så småningom få se dem nya filmerna även på TV4 då dom är med och samproducerar filmerna.


//Stefan

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards