Stefans filmtips

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Stefan Hansson - 28 januari 2014 14:30

En av mina favoritfilmer som jag såg förra året kommer få sin efterlängtade uppföljare. Filmen jag pratar om är PITCH PERFECT, en GLEE-variant för vita duken där vi fick följa ett gäng ungdomar på college i USA där man tävlar i acapellasång. Jag blev glatt överraskad när jag såg den första gången efter ett tips från tonårsgrabben hemma och shit jag var såld. Vilken underbar film. Det förstod ni säkert ni som läst min recension av PITCH PERFECT.


Nu så har äntligen den planerade uppföljaren fått sin regissör, och den som kommer att sätta sig i den stolen är långfilmsdebuterande Elizabeth Banks. Banks såg vi som en av kommentatorerna i PITCH PERFECT och var faktiskt den som kom med idén till filmen. Elizabeth Banks känner vi igen som skådespelare från filmer som HUNGER GAMES filmerna och MAN ON LEDGE.


Det var The Hollywood Reporter som i morse avslöjade att hon tagit på sig rollen som regissör för PITCH PERFECT 2.


- Elizabeth kom med idén till filmen och var en viktig faktor i att den blev så framgångsrik. Vi är glada över att "Pitch Perfect 2" blir hennes långfilmsdebut, säger Universals Donna Langley till The Hollywood Reporter.

 

Planerna på uppföljaren låg ganska snabbt efter succén med PITCH PERFECT, men det är alltså först nu som man satt Banks i regissörsstolen för att göra, vad jag hoppas på, en lika bra uppföljare. Förväntningarna på att skådespelarna får originalet kommer följa med är förstås höga, och jag tror knappast att det skulle bli en fortsättning utan filmens stjärna Anna Kendrick, som gjorde Cup Song till en världshit, eller filmens komiska side kick Rebel Wilson. Så håll tummarna för att hela ensamblen från PITCH PERFECT kommer skriva på kontrakten för fortsättningen och att manuset till filmen kommer bli minst lika bra och underhållande som den första.

 

Elizabeth Banks har gett regi förut, i ett av avsnitten i bottennappet MOVIE 43 och några kortfilmer, men detta blir som sagt hennes första långfilm som regissör.

 

//Stefan

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards