Stefans filmtips

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Stefan Hansson - 10 februari 2012 14:31

Carl Hamilton lyckas infiltrera en internationell liga som stulit avancerade svenska GPS-styrda raketvapen. Men ligan utsätts för en plötslig dödlig attack av en väldrillad grupp legosoldater med okänd uppdragsgivare. Hamilton kommer undan massakern, men raketerna är spårlöst försvunna.


Mikael Persbrandt är tillbaka med besked på filmduken som underrättelseofficeren och kommendörkaptenen Carl Hamilton. Naturligtvis är det Jan Guillou's romanfigur jag pratar om.


Tidigare har vi sett honom spelas av Stellan Skarsgård (PIrates of the Carribean) i TÄCKNAMN: COQ ROUGE och DEN DEMOKRATISKE TERRORISTEN. Peter Haber (Beck) spelade honom i tv-serien FIENDENS FIENDE och Stefan Sauk (Dykaren, Lorry, I Lagens Namn) i VENDETTA och senast av Peter Stormare (Jägarna 2, Armageddon) i HAMILTON.


Men nu är det alltså tänkt att sveriges egen James Bond ska få ny fart igen på vita duken. Denna gången som sagt av Mikael Persbrant (Beck, Hämnden). Han har verkligen gått in för rollen som agent bl. a. genom att hårdträna med amerikanska SEAL. Det märks verkligen att han är vältränad, syns om inte annat, och är riktigt cool på att fightas i filmen.


ÄNTLIGEN! Som jag har väntat på en svensk actionfilm som denna. Den är grymt bra. Det bästa jag sett i denna genren sen JÄGARNA. Den här har allt. Spänning från ruta 1, coola actionscener, snygga fightscener, snyggt foto ja allt helt enkelt som har med en bra actionfilm att göra.

Även om jag inte har läst någon av Jan Guillous böcker så har jag förstått att det är väl mest titeln och händelsen med hans flickvän man har lånat till filmen.


Persbrandt är som sagt.... cooooool... i I NATIONENS INTRESSE. Jag satt som klistrad i biosalongen när jag såg den här. Vet att man kommer att spela in två filmer till om Carl Hamilton och det är med glädje som jag ser fram emot att se dessa två. För håller dom samma klass som denna. Ja då är det givet till succé.


Jag kan rekommendera att se filmen även om jag vet att visa jag såg den med inte alls håller med mig om att den är så bra som jag tycker. Men se den, ge den en chans. Gillar du action, spänning och bra skådespelri ja då måste du helt enkelt se filmen. Sen tycker jag att det är skönt att svenskar är svenskar, amerikanare är amerikanre osv i filmen detta gör den mer trovärdig och helt enkelt en skön cooooool svensk actionfilm med Mikael Persbrandt i huvudrollen. Hur dåligt kan det då egentligen bli? Inte alls tycker jag.


Av fem möjliga får filmen :





//Stefan


 

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards