Stefans filmtips

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Stefan Hansson - 7 februari 2012 11:03


Vad skulle du göra om du upptäckte att du hade blivit bortförd som barn? Att de människor du bodde hos inte var dina föräldrar? Hur skulle du reagera om dina närmaste mördades av en lönnmördare rakt framför ögonen på dig? Och om du upptäckte att hela ditt liv var en illusion skapad för att dölja en mörk och tragisk hemlighet? Skulle du fly från de brutala gärningsmännen? Eller skulle du stanna och ta upp kampen?


Nathan börjar jaga sanningen om sitt ursprung efter att han hittar sitt egen babybild på en websida för försvunna personer. Plötsligt han jagas av både polis, federala agenter och okända skuggfigurer och han inser att hans föräldrar är allt annat än vad de utgett sig för att vara. Nu startar kampen mot klockan för att hitta Nathan ska hitta sin riktiga identitet och få veta vem han egentligen är?...


John Singleton är tillbaka med en actionladdad spännade actionthriller.  Senast vi hörde ifrån honom var FOUR BROTHERS från 2005 och uppföljaren till THE FAST AND THE FURIOUS, 2FAST 2FURIOUS. Men en av hans mest kända och underbara filmer är hans genombrottsfilm BOYS IN THE HOOD från 1991. En gripande bra film om gäng i Kalifornien och vänskapen utanför och i gängverksamheten. Har du inte sett den, se den!


Den här killen, John Singleton, tycker jag kan action. Både FOUR BROTHERS och 2FAST 2FURIOUS innehåller en massa bra action speciellt 2FAST. Därför anade jag nog vad jag hade att vänta mig när jag laddade spelaren med hans senaste film ABDUCTION.


I rollen som Nathan ser vi Taylor Lautner, mest känd för sin roll som varulven Jacob i TWILIGHT-filmerna. Med sig i filmen har han en rad kända bra skådisar. Maria Bello (Carjacked, Mumien 3, A History of Violence), Alfred Molina (Spider-Man 2, Da Vinci koden, Chocolat) och våran egen nya stora Hollywoodskådis-skurk Michael Nyqvist (Tillsammans, Grabben i graven bredvid, Millenium-trilogin), som i den här filmen gör sin debut i Hollywood efter succén med dem svenska Milleniumfilmerna. Han har ju även fått rollen som superskurk i Tom Cruise's nya MI:4 GHOST PROTOCOL så jag gissar att det kommer inte gå någon nöd på Micke om man säger så.


Många tycker att ABDUCTION är en dålig film men där håller jag faktiskt inte med. Detta är en spännade film, okej kanske mer riktat åt ung-

domarna men jag gillar som sagt sådana här filmer. För mig känns skådespeleriet bra och Michael känns inte alls stel som skurken i filmen, tvärtom han fungerar riktigt bra tycker jag. Det enda som jag kan kanske känna är lite överdrivet är när Nathan tränar (läs slåss) med sin pappa. Det finns ingen som hade tålt det om du inte tränade MMA, typ men i alla fall det hela ger sin förklaring på varför han blir så hårt drillad senare i filmen.


ABDUCTION har det man vill av en sån här film. Spänning, action, lite humor och tja lite söt ungdomsromantik mitt i alltihop. Jag tycker om filmen och den är helt klart sevärd. Inte det bästa  jag sett hittills men den håller sig bra och får ett medelbetyg. Så av fem möjliga popcornburkar ger jag ABDUCTION:



Så struntar du i vad alla andra tycker om filmen utan blir mer nyfiken på vad jag gett den i betyg och fundera på att se den så tycker jag att du ska hyra den, poppa dina popcorn och njuta av en helt okej spännande och bra actionfilm.



//Stefan 

Presentation


Välkommen till Mina filmtips!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards